9 Kasım 2008 Pazar

A.R.O.G. = A.R.A.K?

Bu sabah Pazar sabahını uyumakla geçirmek istemeyen 10 kadar İzmirli ile Quantum of Solace'ı izledik Balçova Kipa'da. Film hakkında yazasım var, James Bond karakterinin marka gücü misal, ama ondan önce buraya başka bir konu hakkında not düşeceğim.

Film öncesinde Cem Yılmaz'ın yakında vizyona girecek olan filmi A.R.O.G.'un reklam/fragmanı yayınlandı. Yalnız problem şu ki, ben bunu daha önce seyrettim! Taş devrinde futbol temalı teaser, Nike'ın bundan 10 sene önce yaptığı bir reklamın neredeyse birebir kopyası. Bu reklam filminde, İtalyan milli takımı zebaniler karşı bir maç yapıyor, saha çizgileri ateşten, zebaniler vahşi falan filan.

A.R.O.G. teaserının ise bırak konusunu, çekimleri, sahneleri bile aynı. Cem Yılmaz'ın bilgisinde bir şey mi bilemiyorum, ama bilgisi dahilindeyse hiç yakıştıramadım kendisine ki, benim için Cem Yılmaz özgünlüğün kıymetini bilen ve bu kavramı Türkiye'de çok az kişinin yaptığı düzeyde koruyan bir insandı(r).

Görüntüler burada. Rastlantı mı, topuzu kaçmış bir esinlenme mi kararı siz verin artık:

Nike reklamı:



A.R.O.G. fragmanı:

6 yorum:

anonim dedi ki...

CMYLMZ'ın orjinalliklerine bayılıyorum billa. nerden buluyor böyle özgün şeyleri hayret(!)

bu arada "Bu sefer 4'te kaldık, 6'lı yattı... Hatıralar sardı 4-1 yanımı..."

status: isyanlarda...

Mehmet Caner Dink dedi ki...

Hmm.. Gerçekten bi esinlenme yok değil, yani kesin var da :) tam A.R.A.K konusuna katılamayacağım. Ama tabi ne gerek vardı filmde böyle bi sahneye (A.R.A.K uğruna) orası tartışılabilir, tartışmalıyız. O halde izleyelim görelim...

edit: "Unutulmuş muydum, alşıyor muydunuz yavaş yavaş yokluğuma?" şarkısı gelsin benden tüm IEU'lu sevdiklerime. :( Hüzünlendim mi ne? :)

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Ben de onu diyorum işte, ne gerek vardı. Yani Cem Yılmaz zaten bu konuda hassasiyetleri olan bir insandır benim bugüne kadar izlediğim kadarıyla, buna halel getirmenin anlamı yok.

Valla artık kim kimi unutuyor bilemem artık :) Boğaziçi'ne gittiniz yalan oldunuz.

Adsız dedi ki...

Ya Cem Yılmaz orjinaldir, yapmaz böyle şeyler A.R.A.K ile ne alakası var şimdi:)

Adam GORA'nın 2. çekmiş ismide ters çevirmiş yapıştırmış olay bu kadar

Adsız dedi ki...

Bence düpedüz arak.Hem de arogun kralı.

Adsız dedi ki...

bence araklama değil ti'ye alma, tam cem yılmazın tarzı