20 Nisan 2008 Pazar

Bornoz koklayan ev kadınları

Taç'ın yeni reklamını gördünüz mü bilmiyorum. Ben yeni gördüm, görmez olaydım. Kalantor kocasını işe yolladıktan sonra deliren ev kadınları temasını işleyen bu reklamda, evde kendi kendine catwalk yapan, hatta bununla yetinmeyerek nevresimler üzerinde panterleşeren bir takım dişi insanlar "Evimde mutluyum ben" diye şarkı söylüyorlar. Reklamdan anlaşılabildiği kadarıyla, bu ablaların en büyük zevki ise bornoz koklamak.

Ev bence de güzel bir yerdir. Hatta temiz bir evde ayaklarını uzatıp blog yazmak kadar güzeli de yoktur. Ama ben şahsen bunu bir haftadan fazla yapsam kafayı yerim. Kendini çalışmakla tanımlayan bir insan olarak, evimde mutlu olacağım süre bellidir. Ve bu süre mümkünse hafta sonunu aşmamalıdır. Ötesi bünyeye zarardır.

Buradan çıkardığım sonuç, Taç'ın beni hedeflemediği. Hedeflemesin, ben zaten yatak örtüsü, dantelli perde gibi konseptlerden hazzeden bir insan değilim. Ama bildiğim kadarıyla, Taç'ın hedef kitlesi A, B ve C1 gruplarından oluşuyor. Bu anlamda, Taç'a iki çift lafım olacak.

Sevgili Taç,
Araştırmalar ortaya koyuyor ki, Türkiye'de ev kadınları en fazla alt sosyo-ekonomik gruplarda bulunmaktadırlar. Bir başka deyişle, D ve E gruplarında. Hatta Google'da arattım ve bu gruplardaki ev kadını sayısının üst gruplara göre %64 daha fazla olduğunu buldum. İşin komik tarafı bu sorgulama sadece iki dakikamı aldı.

Sizin fazla zamanınız yok anlaşılan, o nedenle ben özet geçeyim: Evinde mutlu olan insanlar olarak tanımladığınız bu ev kadınları sizin hedef kitlenizde değil. Bir başka deyişle, hedef kitlenizde daha ziyade çalışan kadınlar var. Bu bir.

İkincisi, farz edelim ki hedeflediniz, öyle ev kadını yok kardeşim. Tipik Türk ev kadını, kocasını geçirdikten sonra üstündekini sıyırıp kolsuz bluzuyla zıplamaya başlamaz, kahvaltı sofrasını toplar, bu esnada bacağına sarılan çocuğuna bağırır. Ayrıca Türk annelerinin belleri omuzlarından daha geniştir. Bornoz fetişisti falan da değildirler.

Bu çerçevede, reklamınız için yeni sözler hazırladım. Yenisini çekecek olursanız dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

Evimde mutluyum ben
(Remix version, featuring tombalak Türk annesi)

Monoton diyorlar hayatıma
Hadi ordan canım
Komşuya akarım ben
Renklenir günüm hemen

Yererim bizim beyi
Kafası kabak gibi (oooo o)
Hiç bir yere gidemem ki
Çok fena döver beni

Evimde mutluyum ben
Yok hiç bir şeye değişmem
Evimde mutluyum ben

Yemekleri yaparım
Çamaşırı yıkarım
Altın gününe kaçarım

En az üç çocuk yaparım
Seda Sayan'a bakarım
İşte ben Türk ev kadınıyım

(ooo o, chorus repeat x 4)

Delirttiniz beni be.

2 yorum:

ozge can dedi ki...

Allahım bu kadar korkunç bir reklam olabilir mi? evimde mutluyum ben diye bağıran kadınların olduğu kendini perde ve bornozlara adamış kadınlar. Korkutuyor beni bu reklam. Esmer kadın kabusum oldu özellikle yatakta donmeler filan off. Hocam kesinlikle katılıyorum size, sesimizi duyan var mı??

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Yaa toplumun kanayan yaralarına parmak basıyoruz işte böyle. Devlet buna bir şey yapması lazım.