14 Şubat 2008 Perşembe

Günde bir yumurta kıran ne kazanır?

Yumurta pek sevdiğim bir gıdadır. Tıfıl bir ilkokul öğrencisiyken okulca pikniğe gittiğimizde arkadaşlarımın yumurtalarını kendi haşlanmış patateslerimle değiştirirdim. Kardeşimle kaldığımız öğrenci evimizin en kral yemeği de yumurtaydı, en kolayından bir melemen yapıp günü kurtarırdık. Sonraları tüketimim biraz azaldı, kuş gribi de hadisenin üstüne tüy dikti. Hala severim o ayrı. Dünyada oturarak başarılı olan tek yaratık tavuk olduğuna göre, oturarak elde edilen tek faydalı şey de yumurtadır.

Yumurta Üreticileri Merkez Birliği, bir milyon dolar bütçeli bir kampanya ile memleketteki yumurta tüketimini artırmaya karar vermiş. Hedef kişi başına yılda 100 civarı olan yumurta tüketimimizi 365'e, yani günde bire çıkarmak. Şimdilerde reklamları televizyonlarda dönüyor, sloganları da "Günde bir yumurta kıran kazanır!"

Bir süredir takip ediyorum, henüz ne kazandığımı anlayabilmiş değilim. Yumurta kırarak büyük ikramiyeyi mi kazanacağım? Yoksa altılıyı mı tutturacağım? Hayatta çekilişle kazandığım tek şey bir Paris gezisidir, sanıyorum ki onunla da şans oyunlarındaki sıramı savdım. Yani bana yumurtadan sürpriz bir şey çıkacağı yok (Kinder Sürpriz yumurta hariç tabii, gerçi ondan da abuk sabuk şeyler çıkıyor).

Belli bir ürüne birincil talebi artırmak için düzenlenen kampanyalar bize yabancı değil. 20 sene önceki yeşil mercimek vakasından yakın dönemdeki fındık başarısına kadar bir çok örnek sayabilirim. Böyle kampanyalarda vaadin ne olduğu çok önemlidir. Mesela fındık kampanyasında vaat çok net ve anlaşılırdı: Kalbe, ciğere, böbreğe, dalağa günde bir avuç fındık iyi gelir. Üstelik bu vaat aganigi naganigi gibi çarpıcı ve akılda kalıcı bir sloganla birleştirilince çok daha etkili oldu. Söylenen odur ki 3 milyon dolar bütçeli bu kampanya ile iç pazardaki fındık tüketimi %30'un üzerinde bir oranda artmış.

Diğer taraftan yumurta kampanyasındaki vaadin ne olduğu belirsiz. Kampanyanın web sitesinde "Ne kazanır?" diye bir bölüm var, ama içinde şu kadar magnezum bu kadar kalsiyum biçiminde öylesine teknik bir metin var ki, sokaktaki adamın bir şey anlaması pek mümkün görünmüyor. Bütçesi fındığın üçte biri olan kampanyanın hedefi ise tüketimi %350 artırmak. Valla kolay gele. Yalnız hedefler tutmazsa o yumurtaları birbirlerinin kafasında kırmazlar umarım.

0 yorum: