3 Ocak 2008 Perşembe

Canımcan

Şampuan reklamlarında sergilenen IQ düzeyinden beklentim hiç bir zaman yüksek olmadı. Yok efendim kafama boncuk taktım, yok saçımı savurdum park yerini kaptım, yok fırçayı mikrofon kendimi Kylie Minogue zannettim falan, bunlara alışığız.


Ama son Blendax reklamı beni tarumar etti. Hani şu "dolgun saçlarımı sallayınca değişti Can, pırıl pırıl efendi bir adam oldu" reklamı. Hayatın anlamını yeniden sorgulamama vesile oldu. Demek ki bizim yıllar boyu uğraşmamız didinmemiz boşunaymış. Dolgun saçlarını salla, Fifi'yi kap. Dolgun saçlarını salla, adamı romantik et. Sihirli değnek gibi hakikaten.

Kızım, o işler öyle saç sallamakla olaydı, Banu Alkan bugün bu memlekete başbakandı. Sen o dolgun saç hadisesini bırak da dolma yapmayı öğren bence. Canımcan evde yemek bulamayınca saçından sürüyüverir seni annenin evine. Demedi deme.

Bir çift lafım da, Can'a. Canımcan, evladım, sen de öğle ağzı açık ayran budalası gibi kıza bakmaktan vazgeç. Kızın bir dediği öbürünü tutmuyor. Sen rap dinlemek istedin onun romantikliği tuttu da, beş dakika sonra eğlencesi geldi, ne oldu anlamadım ben. Kendinize gelin, adam gibi oturup muhabbet edin, limonata için. Yoksa bu işin sonu hüsran olur, benden söylemesi.

Ve sevgili Blendax reklamcıları: Lütfen IQ seviyesi 70'in üzerinde karakterlerin bulunduğu reklam senaryoları hazırlayın. Yetti yahu.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam gercekten cok haklısınız bu kadar iq seviyesi dusuk reklamları televizyolara veren zihniyetin ben ne dusundugunu merak edıyorum ama bunun yanında acaba bı can bulamayan kızlarımız bu taktıgı uygulayıp bır can da ben kaparım sacımı salarım keyfıme bakarım dıye dusunuyor mu acaba?Demek kı boyle ınsanlar var ve talep artıyo kı o reklmacı arkadaslar da bu sekılde reklamları devam ettırıyorlar.Buna benzer bırcok reklam var aslında mesela benım anlamadıgım bır reklam da CafeCrown reklamıdır.Sımdı yenı reklama bakarsak massallah reklamda iq da dusuk de bı tane bonus olarak da aptal sarısınımız var orada.erkek arkadasımız bı sarkı tutturmus zaten yol sıkıcı heralde kızla da konusucak bısey yok gonlunu yenı yelkenlere acmak ıstıyor kı 'gel bana cıkulata sevgılım ben senı sevdıkce severım' dıyerek atıfta bulunuyor uygun mercılere ama yandakı kızımız '...ama ben sarısınım püüfff'seklınde atılımda bulunup 'bı cafe crown arası?' dıyerek araba duruyor sımdı burda cafe cromwn ne menem bıseydır kı ıcınce elemanı 'gel bana sarısın sevgılım' dedırtıyor ve de bu cıftın mutlulugu artıyor ılıskılerı percınlenıyor araları duzelıyor adam kendıne gelıyor falan fılan...Madem oyle bısey var kı bundan oncekı reklamlarında da goruldugu gıbı ınsanlar CafeCrown ıcınce soooyle bı rahatlıyor da hersey gulluk gulıstanlık oluyor,o zaman sımdı her dersten kalan arkadas gıtsın soyle bolca kahve alsın her babasını gordugunde versın elıne kahveyı oooh mıs peder oldu melek.Gordugunde koysun kahveyı ıste olsun bıtsın ne korksun kı.
Ayrıca bu meret genelde fınal haftasında bolca tuketılır ayık kalıyım sabaha kadar calısıyım dıye o arada bır arkadas da 'ooh ne rahatladım yahu hayat bos bosver kahvedır olayım,bak nası da mutlu oldum'deyıp koyverdıgını solemısse tanısalım.:)

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Cafe Crown reklamına dikkat etmemişim, takipteyim :)

İyi finaller hepinize.

Adsız dedi ki...

:)hocam bi göz atarsanız iyi olur gercekten ilginç reklamlara gebe bir marka oldu artık:)